Könyvek
Publikációk

tundervilag1

A gyermekeknek „meg­adatik” a hit. Az e­gész gyermeki világ így van felépítve: mágikus (Piaget), amiben minden mozdulatnak, min­den gesztusnak, minden gondolatnak, kívánságnak, vágynak valóságos vágy­beteljesítő ereje van. Ez egy olyan világ, amiben mindennek lelke van, minden él.


Tündérvilág


A játékhoz kapcsolat kell, önnön magunkkal és Másokkal.
A játékban a legfontosabb a megélhető együttes öröm: együtt lenni a világgal, annak tárgyaival, együtt lenni a családdal, és nem utolsó sorban együtt lenni önmagunkkal, az önálló játékban.

Játszóvá válni, játszótársnak lenni, játszani…


Test és vér…. Olyan kötelékek, amiket nem kezdhet ki semmilyen erő, konfliktus, neheztelés, harag…. Kötélerős kötés. Mindig, minden helyzetben.
Tényleg?

Testvérek, az elkötelezett életkísérők




A csendben megszülető hang
A csendben megszülető hang


Levél az iskolaérettség kapcsán
Érettségi?


A TV és a gyermekfilmek "fosztogatásai"
Nézze vagy ne nézze?


Az óvódában aludni kell?
Álomtündérek az óvodában


Hogyan válik a mese a beszédfejlődés alapkövévé?
A mese és a beszédfejlődés


"Temperamentumos" gyermekeink az óvodában
Temperamentumok és kapcsolódások


Mit szeretne a gyermekünk, ha kilépünk az óvodából? Különórát?
Különórák az óvodában!?


Ki integrálja a "kiintegráltakat"?
Elveszve?


A múlt-jelen-jövő egysége a mesében
Időbarangolás a mese világában


Én szegény! Hát nem látjátok?
avagy az agresszió két oldala
Én szegény! Hát nem látjátok?


Huba öt éves "közellenség". Mindenki meg akar szabadulni tőle."Kifelé-integráció" a gyakorlatban
Ha Huba Varázsjátékotat játszhatna


Az Újbudai Pedagógiai Intézet szervezésében a Gesztenyéskert Óvodában megrendezésre került rendezvényen „A dinoszauruszoktól a tündérekig, avagy mit üzennek a gyermekek a rajzaikkal?” címmel tartott előadást. A rendezvényt dr. Ábrahám Katalin képviselő nyitotta meg.

A dinoszauruszoktól a tündérekig, avagy hogyan mutatják meg félelmeiket a gyermekek  a rajzaikban?


Az óvodai csoportszoba fizikai légkörének hatása a gyermeki viselkedésre
Zárt és nyitott terek a csoportszobában


Hogyan érzik a gyermekek magukat a csoportszobában?
Hogyan befolyásolja a csoportszoba berendezése a hangulatukat, magatartásukat?
Miért fontos a felnőttnek az asztal?
A csoportszoba és a gyermekek


Az orrlégzés jelenléte annyira természetes, hogy nem figyelünk rá eléggé, hiszen ha nem is működik tökéletesen, a légzés funkcióját „tökéletesen” helyettesíti a száj, azonban az egészséges közérzethez és  a szellemi fejlődéshez rendkívül fontos az akadálytalan orrlégzés. Nyugalmi állapotban és alvás közben az orrlégzés a normális állapot. Az orrlégzés során a belélegzett levegő felmelegszik, megtisztul és kellő mértékben párássá válik, mindeközben élénkíti a vérkeringést.

Ismerjük meg "Ottó" történetén keresztül, hogy a gátolt orrlégzés milyen nehézségeket okozhat gyermekünknek.

Ebben a helyzetben senki más nem tud segíteni a gyermeknek, mint a felnőtt, jelesül a szülők, a pedagógusok és az orvosok. Ha nem jön időben a segítség, a gyermek magára marad……

A gyógyító légzés




                    gobelorsolya.hu 2005-2008. Minden jog fenntartva. | gobel.orsolya@ovodatar.hu | Honlap: www.radirsoft.hu